سینما کده سینما کده
خانه » اخبار انیمیشن » نقد و بررسی انیمیشن epic

نقد و بررسی انیمیشن epic

سینما کده

ph-ep

انیمیشن epic

Carl Ludwing مدیر فناوری استودیو Blue Sky درباره ی آخرین تکنولوژی های بکار رفته در رندر مناظر و شخصیت های اسرار آمیز انیمیشن Epic (حماسه) صحبت می کند

تاریخچه ی کوتاهی از Blue Sky

در فوریه سال ۱۹۸۶، ۶ نفر از افرادی که در بخش MAGI شرکت Disney کار می کردند، تصمیم به تاسیس یک شرکت کامپیوتری انیمیشن کردند.

موسسین آن عبارتند از : Carl Ludwig, Dr. Eugene Troubetzkoy, Chris Wedge, Alison Brown, David Brown,  و Michael Ferraro و این شرکت Blue Skyنام گرفت.

 Ludwigیک مهندس برق بود و سابقا برای NASA ، بر روی سیستم ترکینگ ماموریت  ماژول قمری Apollo کار می کرد. Troubetzkoy دارنده ی دکترای فیزیک تئوریک ، در زمینه ی شبیه سازی کامپیوتری رفتار ذرات اتم کار می کرد. Wedge یک انیماتور کلاسیک بود که دارای مدرک فوق لیسانس گرافیک کامپیوتر از دانشگاه Ohio بود.

در اوایل شروع فعالیت این شرکت هیچ کداه ار آنها حقوقی دریافت نمی کردند.

Troubetzkoy و Ferraro  و Ludwig نرم افزار اختصاصی رندرینگ که بر پایه ی فیزیک بود را به نام CGI Studio طراحی کردند.

برای مدت ۱۰ سال شرکت کوچک آن ها با کارهای گرافیکی برای فیلم های سینمایی و تبلیغاتی به حیات خود ادامه می داد، تا این که Wedge شرکت را متقاعد کرد که بر روی یک انیمیشن کوتاه کار کنند.

آن فیلم که Bunny نام داشت در سال ۱۹۹۸ موفق شد که جایزه اسکار را دریافت کند و باعث بوجود آمدن جریانی درحوزه ی CG شد.

نرم افزار Troubetzkoy و Ludwig اولین امکان استفاده از radiosity را در این انیمیشن مهیا کرد. رندرینگ بر پایه ی فیزیک نیز به این انیمیشن مناظر طبیعی و بی همتایی را بخشید. و همان انیمیشن باعث شد تا Blue Sky به وسیله ی Twentieth Century Fox به عنوان یک شرکت ساخت انیمیشن شناخته شود.

در ادامه پرسش و پاسخی که بوسیله ی Barbara Robertson کمک سردبیر CGW و Carl Ludwing معاون مدیرعامل و مسئول ارشد فن آوری Blue Sky ، انجام شده است را می خوانیم.

ما همیشه در حال بروز رسانی و توسعه ی تکنولوژی هستیم. اما این اولین فیلمی است که ما تماماً بر روی آن متمرکز شدیم و آنچه را که می توانستیم انجام دهیم را نشان دادیم. انیمیشن های انسانی و نورپردازی آن فوق العاده است. ما استفاده گسترده ای از “پخشی نور” کردیم که به ما اجازه می داد صحنه های جنگل با برگ های درخشان و سایه های مناسب درست کنیم. مثلاً زمانی که نور به برگ ها می تابد، آنها می درخشند.

Wedge در مورد چیزی که میخواست کاملاً آگاه بود. این یک چالش بزرگ بود ، اما او به آنچه که ما می توانیم انجام بدهیم ایمان داشت و در نهایت ما این کار را انجام دادیم. و این فقط کار بخش تحقیق نبود بلکه تمام افراد در این موفقیت سهم داشتند.

ما در سال ۱۹۸۷ با تکنولوژی raytracing کار خودمان را شروع کردیم. به دلیل که رفتار نور به شما اجازه می دهد شبیه سازی واقعی فیزیکی را در طبیعت: “پخشی نور” ، نمایش سایه ها و radiosity را داشته باشید. ما سال ها از این تکنیک استفاده می کردیم و همه فکر می کردند که ما دیوانه هستیم، اما در حال حاضر همه می گویند که این یک برتری بزرگ است.

هر فیلم برای ما چالشی بزرگ به ارمغان می آورد، ما در این فیلم واقعاً تحت فشار بودیم. به لطف این فیلم ما الآن می توانیم تقریباً نورپردازی real-time را انجام دهیم. می توانیم یک نور را قرار دهیم و در همان لحظه محاسبات سایه را انجام دهیم و این به ما در سرعت بیشتر تولیدات کمک می کند.

Cinemakade © 2018 

20791Alexa

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کد امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.


Scroll To Top